Hrefna såld till Halland

Idag har vi sålt Hrefna från Kambo (efter Dökkvi och morfar var Flipi). Hon har gett oss otroligt vackra föl, bla Kolskeggur som Sofie Kangas äger. Hrefna hamnade i Tvååker i Halland.

Hrefna


Under helgen ska jag rida helgkurs igen hos Magnus Skúlason och så kommer en annan hästspekulant för att titta på Lusifer och Hild. Vi får se vad de tycker när de provat hästarna.




Nästa vecka ska alla ridhästar skos. Nu har vi DK icelandichorse Daniel Storm Sundin som bor här i Skåne som kommer och skor dem.


Här har påskliljorna börjat att blomma och snödropparna har blommat under en längre tid redan. Det är små gröna knoppar i vissa träd också. Någon sa att på vissa ställen finns vitsippor redan. Jag vet inte för jag har aldrig i hela mitt liv sett en vitsippa.




Jarnsaxa är nu också skiljd från sitt föl och i nästa veva ska vi skilja Odda från Edda och även Frigga från Gestur. Just Odda är det nog mest bråttom med då hon är så otroligt mager pga sin sjukdom och då i samband med att hon dias av Edda.

Járnsaxa


Aegir blev friskförklarad och kan nu börja rida och tränas igen. Jag har själv varit däckad i veckan i förkylning med feber, hosta och rinnande näsa. Det har inte blivit för mig att rida/träna någon häst under 1,5 vecka som jag varit dålig. Nu känner jag mig bättre och ska imorgon fortsätta med Aegir, Ragnarök och Hild. För att hinna med alla får jag dela upp dem så jag tar ca 3 om dagen och varvar lite eftersom.


Här på gården har vi repat och haft oss lite här och där. Köket i huset är klart bara att avloppsrören från diskbänken och diskmaskin ska kopplas ihop och att alla skåpen ska fyllas med tallrikar, glas mm från drängalängan.

 I drängalängan har vi byggt ett nytt duschrum med toalett. Den gamla toaletten med dusch, blir nu istället en toalett med en tvättstuga. 


Har tyvärr inte hunnit fota hur det ser ut. Vi har desstuom fått flera förfrågningar av folk som vill hyra drängalängan under sommaren. Men eftersom jag inte har några vettiga bilder på insidan har jag inte kunnat presentera insidan ännu. Men mot nästa vecka ska jag väl ha ork att städa rent där och få några bra bilder på hur insidan ser ut.


Nu är dagarna ljusare och längre. Här blir ljust strax före 7 och håller i sig till ca 18 på kvällen. Sköönt tycker jag som har fått så otroligt dåligt mörkerseende.












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja