Utskjutande bogar, Svaga bakben och för djupa hästar......

Under de här dagarna skor vi hästar... En hel drös med hästar blir det som får sina fötter omvårdade och fina skor på tassarna.

Isa Gustafsson skor våra hästar och har ridlektioner. Jag kan tala om att det var en jobbig dag idag. Svårt som tusan var min läxa idag. Alla hästar har fått träna på olika saker.

Några bilder från dagen kommer här.
Jag har bla problem med mitt högerben/höft som är  för svagt.
Nu måste höger sidan på mig själv tränas...
Vem sa att det här med ridning var lätt ?? jag bara undrar

Med en smidig rörelser tar jag mig av från hästryggen

Jessica ska träna på att Odinn ska ta i mer med ena bakbenet och
inte ta så stora kliv in i tölt.. och att Jessi inte får
curla med Odinn, utan våga låta släppa kontrollen och se
vad som händer

Ebba red med Idi och fick
beröm för stora framsteg.




Sofie fick träna på att Bassi inte får dyka ner för djupt blandannat



Det blåser kalla vindar och trots att temperaturen inte är många grader under noll blir man kall av att stå ute och titta på. Imorgon ska vi fortsätta. ( Jag hoppas det går bättre för mig då och att jag ska komma ihåg alla knep jag fick lära mig idag) 

Just nu i skrivandets stund känns allt lite förvirrat och man är trött som tusan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja