Vikarie, Veterinär och Vaccation

Onsdagsgrupperna och torsdagsgrupperna har vikarie den här veckan. På tapeten är TREC övningar och lite annat smått och gott. Vikaren heter Annika Hagstedt och hon kan nog vara riktigt sträng tror jag.

Den här bilden har jag knyckt från internet det verkar som om hon har en sk twitter.?


Jag själv är på resande fot och blir borta i några dagar. London är stan som jag och min syster reser till och tar med oss vår mamma som fyller 70 år nu under helgen.




Mårten håller ställningarna här hemma tillsammans med de andra Galgbackarna som hyr in sig här.

Fölen på gården är chipmärkta och DNA hårprover är tagna. Nu ska de skickas iväg till islandshästföreningen och SLU så alla deras papper blir klara.

I november bör vi veta vilka ston som är dräktiga iår. Här uppe kollar vi inte med ultraljud utan här gäller vanligt hederligt blodprov för att se vilka som är dräktiga och inte.

Några hästar har fått sin årliga vaccinations spruta också. Veterinären är på besök här 1 ggr varje månad. Oftast 2.a veckan i varje månad.

Glöm ej meddela vilka som kommer på festen nästa vecka....

Kommentarer

  1. Hej!

    Vill tipsa om en sida som kan komma till hjälp:

    www.veterinaren.nu

    Mvh,

    Carl

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja