Inväntar MALIK

Kraftur har sålts och bor numera i Helsingborgstrakten. Nästa häst som kommer att säljas är förmodligen Járn. En valack som är 8 år och rödblack. Någonstans mellan 140 till 142 cm i storlek. Stora häftiga rörelser. Passar till en ridvan ryttare som har tävlingsambitoner. Är trafiksäker och orädd. Går fram överallt.
Vi väntar nu på stormem MALIK, som ska drabba oss här i södra Sverige under kvällen och natten. Några hästar är inne på stall och andra är ute. De man ängslas lite över är om det blåser ner träd eller om staketstolpar blåser ner. Men det är svårt att göra något åt det, bara att vänta och se.
Här har otroligt många haft Corona nu efter jul. Men den verkar lite mildare så jag gissar det är omnikronen som härjar fritt. Jag har iallafall tagit 3 vaccindoser nu, så hoppas nu på att klara mig. Nu börjar det blåsa på ordentligt här ute. Flaggstången svajar betänkligt och det knakar i fönster och tak. Ibland händer det också att ytterdörren blåser upp. Men lika fort som de här stormarna svepter in lika fort försvinner det igen. Idag är det som sagt blåsigt och regning och igår var det strålande sol. Nä nu ska jag sätta på kaffepannan och ta mig en kopp tillsammans med en stor muffins hallon och vitchoklad. Hästen på alla bilder idag är just Járn eller Järn som vi kallar honom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja