Nu kommer hästarna efter Áfangi fra Saudanesi

 Nu är hösten här. Vi har fortfarande varmt kring 20 grader men några av träden har färgats av höstens färger. Rött och gult börjar skönjas. De flesta är ännu gröna och med mina mått mätta så är det fortfarande sommar.




Under helgen har vi haft helgkurs på Brösarpsgården för Magnus Skúlason. Det har under september varit 2 såna helgkurser på Brösarpsgården. Nästa kurs är i slutet av oktober. Jag försöker gå så ofta som möjligt.





Aegir är hämtad hem från 1,5 månads träning hos SE hästar Eyvi Mandal Hreggison och Natt är hämtad hem från Mette Lund Lindberg som haft henne 1 månad.


Eir är såld till Emilia Eliasson i Luleå, som för många år sedan hade sin praktikplats via skolan hos oss på Galgbacken. Hon åker upp till Luleå i början av november och ska då vara grundinriden.


Av Áfangis avkommor är Aegir äldst och var som 4 åring mycket lovande. Men han skadade sig och har vilat i många månader. Men är nu igångsatt igen och tränas för närvarnade vidare. Jag hade honom med mig på kursen under helgen.



De avkommor till Àfangi som nu är inridna är Aegir som är äldst och så kommer Dag och Natt. Alla 3 har varit mycket lovande och haft otroligt lätt för sig. Man kan då förutsätta att Àfangi nedärver bra gångarter och enkla hästar som redan som 4 åringar har stor potential.


Här kommer några filmer som vi gjort under den senaste veckan då jag kommit igång med filmerna igen. Någon film har inte så bra kvaliteé och filmen om Dag är från i somras då han nu är såld.

Vi har sökt efter att få någon att hjälpa oss här och fått några svar. Under veckan kommer jag att kontakta några av dem för att träffa dem  och prata med dem lite mer.




Vår hund Isa börjar bli gammal.. Hon är överviktig och svår att få ner i vikt. Vi ska försöka ge  henne ett dietfoder men hon skyndar sig att äta upp både kattmat och hunden Pax mat. Hon ser dåligt och har problem med sina ögon. De ska medicineras varje dag.

Nästa år får vi inga föl alls, men kommer att betäcka några ston igen med Áfangi och kanske med ytterligare 1 hingst till.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja