Tävlingar i norr och söder



I norr tävlade våra uppfödningar Odinn och Bergelmir. Det gick bra för bägge där Odinn blev 1a och 2a i sina grenar , och Elmer som Bergelmir kallas vann sina grenar.



Här i söder bestämdes det rätt sent att Sandra skulle tävla med Ragnarök. Ragnarök är rätt tjock och trind efter sommaren men har funkat bra i ridning här under september. Tyvärr blev hon trött och liksom dog på banan. Hon tom stannade till vid utgången och Sandra valde att avbryta moment 2 med steglängdsökningar, lite tidigare.

 Nu får vi hålla lite koll på Ragnarök och se om det är övervikt samt för lite ork eller om något annat kan vara galet. Hon har tidigare haft lite problem med sitt bakknä och fått behandling som hon svarat positivt på.

Hexa är syster till Ragnarök. Hon har otroligt lätt för sig och kommer nu att fortsätta
tränas inför försäljning






Här på gården har vi tagit ut köket och ska sätta in ett nytt köksgolv i veckan. Har vi tur så får vi grunden grävd inom kort och ridbanan fixad. Sandra åker hem på tisdag och jag får då svårt att klara mig under några veckor, då jag ännu är sjukskriven.

I veckan har vi chipmärkt och idkontrollerat en del föl. Det visar sig att jag inte kan döpa fölen till det jag vill, ex Hedvig blev Idunn,  Jarnvidja blev Jarnfru.

Men Edda och Gestur var okey i allafall.

Edda har en konstig färg som ingen blir riktigt klok på. Nu är hon reggad som gulsvart. Hon är antigen ljust gulsvart eller mörkt gulbrun. Den som lever till,  när hon släppt sin fölpäls får se och veta.









Áfangi fotat av Lena Emmoth.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja