Besök vid Ale stenar och Stenshuvud

Snart kommer mina 6 lindar som jag ska plantera i en allé
Septembermånad passerar i rasande fart. Sandra hjälper till rider/tränar hästar. Snart ska hon åka tillbaka till hem till Island och jag fick veta att jag inte får rida förrän i mitten av november tidigast.





Min planering var att börja redan i oktober men det verkar inte alls komma att fungera.

Jarn ska kastreras på torsdag denna vecka. Han har varit väldigt hingstig och mår nog bättre som valack så han kan fokusera på annat än att titta efter ston och andra hästar.

Ale stenar är en stor skeppsättning som är
byggd någon gång mellan år 500 -1000
Marina Ekberg är här och hälsar på innan hon ska vidare mot Växjö. Hon har sin kamera med sig och vi har besökt lite olika platser för fotografering.

Marina Ekberg fotat mig på Stenshuvud bla


















Lisa Hirvonen dök upp här i veckan. Lisa har bott i Italien sedan 2003. Nu var hon på en jobbrelaterad resa till Simrishamn. Så då passade hon på att överraska oss här på gården.


Vigdis och föl kom ner med Grens transport idag. Det är Evelina Glads sto och föl.

Karina Larsson är kvar med sin husbil. Hon styr kosan vidare mot Ystad under morgondagen.




Flera olika bilder med sagomotiv togs under de dagar Marina var här




Fler lådor från norr har hämtats under veckan och nu får vi packa upp och placera möbler och lådinnehåll på passande ställen.

I oktober kommer vi att förhoppningsvis få grävt och dränerat runt vår husgrund. Få in ett nytt kök i huset och få ridbanan på plats. Än så länge har september bjudit på fina och varma dagar. Någon dag har det blåst rätt rejält för att sedan bli en lugn och fin dag igen. Idag är det första dagen man ser att vissa löv färgas röda och gula. Men de flesta träd håller sin gröna färg ännu.

Solen går upp här strax före 7 och det blir mörkt strax efter 19.00. Nu blir dagarna fort mörkare.

I hästhagarna växer det lusern (alfalfa). Det tycker hästarna är smaskens. Än så länge har vi mycket bete kvar. Nu får vi bara se hur länge det räcker att beta på.
Sandra Marin Stefansson rider med Hexa. Hon är bara 4 år men har redan en klockren tölt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja