Privata ridlektioner i november

Idag har vi haft besök av hästtandläkare Andrus. Han besöker Gällivare med jämna mellanrum och då passade vi på att titta på Hexas tänder.

När hästar är så där 3 till 4 år så har de ofta lite vassa kanter och ojämna tänder. När de är 4 år har de oftast tappat alla tänderna och de permanenta är på plats.



Det kan vara bra att kolla hur det ser ut i hästens mun innan man börjar använda bett alltför mycket. Eftersom vi nu har henne under inridning passade det utmärkt. 

På lördag har föreningen Draugur en spökvandring för spöksugna på Andra sidan i Gällivare. Mer info finns på draugur.nu och på facebooksidan där det finns ett evenemang som heter Draugurs spökvandring.






 Jag fick frågan vad jag gjort om jag fått min första tia ? vadå tia attack trodde jag. Nej 10 i tölt var frågan.. Hmm det är nog mycket mer troligt att jag får en 10 attack istället.



För de som vill rida mer eller lära sig att rida har jag privata lektioner i november. Från v46 tom 48  12-30 november. Dagtid som kvällstid, det spelar ingen roll. Hör av er för mer info via mail el sms. 0706470026   galgbacken@gmail.com.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja