Dax för Hexa

Här hemma håller vi på att rida in Hexa.  Nu kommer hon strax att gå att rida ut på tillsammans med annan häst i början. Hon ska ridas under november för att sedan få vila och smälta allt de kalla månaderna december och januari. När ljuset återvänder skor vi på henne och fortsätter utbildningen under våren. Hon är då 4 år .

En vintrig bild på Hexa

Vi har haft kurs för Caroline Wintzell under förra helgen och hon kommer upp igen i mitten av november. Föreningen Draugur tar upp henne med jämna mellanrum för att vi ska få kontinutet i vår ridträning.

Jag har lite problem med uppladdning både på datorn och speciellt på mobilen. Jag kan inte alltid svara och få iväg kommentarer och sådant på bla fb. Något är galet men jag har inte en susning om vad det kan vara. Vi har ett nytt bärbart modem, men på datorn verkar det fungera bättre men inte med just min mobil. Det kan därför hända att jag inte kan svara och kommentera på flera timmar tom dagar ibland.

Den här veckan höstlovsveckan har vi ingen ridskola. Det är lovridning kl 11 istället för de som anmält sig.

Veckan därpå vecka 45 är det termin 4 som är slut för denna gång. Vi kommer att ha uppehåll i den ordinarie ridskolan till  mitten av februari.

Det kan däremot hända att det blir lite kurser för både nybörjare och vana under november. Det beror lite på hur kallt det kommer att bli och hur mycket tid jag hinner avstätta till detta. Men mer info kmmer i såna fall. Det blir kortare intensivkurser för både vana och ovana ryttare.


Det innebär att om det blir som jag planerat rider man under en 2 veckors period ca 5-6 ggr. Tätt mellan ridtillfällena brukar ge snabbare resultat än att rida 1 ggr/vecka.




 Bilderna är tagna från tidigare kurser med Carro och är inte så där purfärska.



Heid den gråa skimmeln är skickad ner till Jamila på försäljning. Vi har lite för många hästar när vi står inför en flytt. Desstuom har hon fått ta Aegir och Jarn på träning/inridning. Vi får se vad som ska ske med dem. De är ännu hingstar, men kanske kastreras och blir 2 tävlingsvalacker för någon som vill tävla. Vi vet inte ännu. Bägge rör sig mycket bra med stora luftiga rörelser.

Här hittade jag en gammal film med Heid hon är ljusare nu då hon är skimmel och blir vitare och vitare med åren.d


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja