Heida o Gjóska sålda

Heid(a) från Galgbacken är såld. Hon hamnar strax söder om Stockholm och vi önskar de nya ägarna lycka till i framtiden.


Gjóska på avelsvisning med Vignir Jonason

Gjóska flyttar också till en ny ägare. Det är Tilda Johansson som tar henne till Porjusstallet.



För en liten tid sedan var hästarna här helt vilda. De hoppade stutsade och stegrade pigga och glada. En dag när jag skulle sätta mig på min annars så lugna och lydiga hingst var han som tokig. Tog en serie med bocksprång. Jag han knappt sätta mig i sadeln. Jag for som en liten kastad handske rakt in i husväggen under vårt köksfönster.


Visst händer det ibland att hästar bockar. Men sällan på det sätt som Affe gjorde
häromdagen. (Här är det Tyr från Galgbacken)




Öm och mörbultad var jag men har kunnat rida ändå hjälpligt efter den händelsen. Men i förrgår fick jag en kraftig nysattack och då var det färdigt. Om inte mitt revben var av el sprucket så är det defenitivt säkert att det är det nu.


De dagarna var även Arngrim bärsärk på tå och ville stegra och springa så fort man satt sig i sadeln. Troligen har det blivit för mycket engergi med vårt hö samt lusern/havre blandingen som vi brukar ge extra ibland.
Freya2 har börjat ridas igång. Vi ska kalla henne för Frigga för vi har ju en till Freya.

Nästa helg har vi kurs för Caroline Wintzell. Hom kommer till Gällivare med jämna mellanrum för att lära oss att rida och lösa olika problem som vi har både som ryttare och med våra hästar.

Jag hoppas mina stackars revben läkt ihop tills dess.

Just nu finns det 2 platser kvar till kursen som är på utebanan Andra sidan eller här hos oss.

Carro visar något ??

Àfangi gick Carrokurs i maj




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja