Vedklyvar är inte att leka med


Fingrarna i vedklyven är inte bra att ha.  Det hade jag förra veckan, men tur i oturen var inget av fingrarna klyvet eller av. Däremot fick jag sys och en stelkrampsspruta.



Min högra hand är ju lite skadad sedan i våras då en unghäst drog iväg med grimskaft runt ett träd och nu är vänster handen tilltygad så jag har svårt att använda den.





Privata sadlar
Sadelkammaren är städad och ommöblerad.  Ridskolesadlar till vänster när man går in från stallet och privata sadlar bortanför fönstret till vänster och på höger sida. Stallet ska nu i dagarna spolas och tvättas med högtrycks tvätt. Rengöras och fejjas ordentligt.

I bruna kuren kan man ha sina täcken och kläder mm i den stora gråa kuren. Under nästa vecka ska det handlas fika till stora kuren. Det blir kaffe, the kakor och annat smått och gott.

En liten slant till spargrisen sätter de som fikar.



ridskolesidan



En ny häst kommer upp i slutet av månaden och vår häst Järngrima ska avelsvisas i Borlänge helgen den 27 augusti.  Några hästar ska säljas, någon ska skickas nedåt på försäljning och en annan ska troligtivs säljas under närmsta tiden.

Under hösten ska Frey, Lucifer och troligtivs Járn kastreras. 

Nästa helg har vi Carro Wintzell här och rider kurs. 




Järngrima från Galgbacken och Ronette Roshag rider på SM

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja