Snösparvarna är här

Ett vårtecken kom igår till Sakajärvi. Snösparvarna är här. Medan snösparvarna flög omkring och gör det sparvar gör, fick jag för mig att jag skulle städa lite inomhus. Det har hänt förut och nu hände det igen.


 
 
 
 

När jag skulle torka av toalettgolvet spände det till i ryggslutet och ryggskottet var ett faktum.

Det är lite typiskt när jag nu idag måste åka bil, tåg och flyg under några timmar. Vi får se hur det ska gå. Jag får preparera mig med smärtstillande.



Här  hemma går livet sin gilla gång. Ridskolorna går som vanligt onsdag torsdag och fredag. Onsdagsgruppen är denna vecka sammanslagen till en enda grupp och ni som rider idag startar kl18,30.



Dagarna i april har haft ett minst sagt ombytligt väder. Ena stunden regn och snö. Andra minuten storm och hagel sedan byte till solsken. Även dimma har förekommit och här är några bilder som jag tog när det kom lite dimma inseglande. Men när jag skyndat i och hämtat kameran hade den i princip redan försvunnit





 Járn är Järnsaxas för med hingsten Jór fra Kjartanstödum. Jór dog förra året men har många mycket fina avkommor. Den här blir 1 år i sommar och ser ut så här just nu


När han föddes var han betydligt ljusare och med mindre päls givetvis.

Här kommer bilder jag hämtat från nätet och det är bla Hnokki fra fellskoti som vi funderar på att betäcka Diva (terna från Kambo ) med hon är fin isabell efter Divar från Lindnäs. Denna kombination tror jag skulle bli mycket bra och med roliga färger kanske.

Àfangi fra saudanesi ska vi betäcka några ston med han är en 4gångare med extremt bra tölt.



Men vi vill också betäcka något sto med en 5-gångs hingst och vi har lite diskussioner här på Galgbacken om vilken. Bägge kommer att stå i Dalarna. Bägge är toppenfina och har gett toppen avkommor.

Den ena är Kraftur fra Bringu



 Den andra är Hrafn-Faxi fra Vestra-Geldingaholti.
 




Vi är lite oense just nu men det lutar nog troligtvis åt fuxen...

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja