Kylan ställer till problem

När man tänder lysrören i stallet så utlöser vår jordfelsbrytare. Det innebär att alla lampor/fläktar och element i barack, sadelkammare och stall slutar att fungera.



Pumpen i brunnen har frysit och det kommer inget vatten ur den för tillfället. Vattnet är hämtat från en grannfastighet istället.

Kommer ni hit till Galgbacken ta med er pannlampor idag så ni kan se bättre i stallet. Vi får försöka fixa hit någon elare som förstår vad som är problemet.



Just ni har vi endast 22 grader kallt och det känns som rena sommarvärmen. Konstigt att man vänjer sig så fort.

Jag har köpt mig en ny vinteroverall som har visat sig vara den bästa jag har haft hitills. Jag får byta overall ungefär efter 2 år. Nu har jag en top  reiter med softshell. Jag har haft många olika men hitills tycker jag att denna känns bäst.


Hiram 
Isabelle har varit och fotat runt i hagarna i dag. Hon har ett litet projekt att märka upp var alla hästar ska gå ( i vilka hagar) och vilka sadlar som passar till vilka hästar. Allt för att det ska  bli lättare när ridskolorna börjar igen vecka 8.
Brenna 

Snaedis

Vera

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja