Vilket vackert väder !

O Boy vilket vackert väder solen skiner och allt är bra ! Vi har ridläger och det är första gången i ridlägrets historia som vi har tropisk värme även på natten ( dygnstemperatur över  + 20 grader) har jag för mig att det ska vara för att räknas som tropisk värme.

Det innebär att vi måste göra våran långritt mitt i natten eller en sen sen kväll. Det tar på orken både på folk och hästar att rida/gå flera mil i denna värme.

I går gjorde jag en liten filmsnutt om detta sista lägret och filmade lite av det vi hade för oss igår. Vi började morgonen med att rida på ridbanan och och kvällen avslutades med spel på ridbanan (kubb) tror jag minsann det var.



Just nu i skrivandets stund är det lugnt på gården och alla sover. Under denna vecka kommer vi att bada mycket både med och utan hästar. På fredag ska vi avsluta lägret med någon form av tävling. Förra veckan hade vi en kombinerad gångarts, hopp och trekk tävling och jag gissar att det blir något liknande på fredag.

På just detta läger har vi bara tjejer med. De är 12 och 13 år gamla och kommer från Stockholm, Piteå, Boden och Gällivare.


Varenda dag ser vi de tre örnarna (havsörnar) som cirkulerar runt byarna. De är gigantiska ! Vi får se om vi får ha kvar alla hönor, hundar, katter och små föl i byn. Hitills har vi inte sett skymten av varken björnspår eller björnskit. Den som var här tidigare i sommar, syns inte till än så länge. Inte heller honan med unge som vi såg spår av förra sommaren.












Anmälningar till Galgbackens Klubbmästerskap kan göras fram till den 10 juli alltså torsdag !!! passa på att anmäla dig med någon häst, startlista finns i tidigare blogginlägg och på vår Facebook sida Galgbacken.

Just nu väntar jag på att alla ska vakna och vi ska ut på banan och prova på att rida tölt in harmony. En ny tävlingsgren inom islandshäst världen.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja