Fredag och slut på arbetsveckan för vissa

Sista dagen jag har mina duktiga praktikanter. Vi arbetade med lite hästar på förmiddagen och hann dessutom skotta ner snö från ett litet tak samt åka till soptippen med all plast.


Ungefär så här fast ännu lite mer såg det ut när vi
körde iväg till tippen.

Korta i rocken som vi är får man ta till andra
lösningar för att stänga transport luckan

Vi åkte iväg och transporten stod stadigt kvar ! vi hade glömt att sätta fast den ordentligt. Tur att inga hästar var med i den. Sen hade vi lite missöden på soptippen genom att köra lite fel. Det ordnade dock snabbt upp sig men det hade varit bra om de skyltat upp bättre där när man kommer in. Speciellt så man hinner svänga av när man ska slänga skräp där på rampen (där man sorterar olika avfall).

En snabbis in till stan för att käka lite lunch på MDs hann vi också med och sedan passade vi på att ta en uteridtur. Jag glömde att jag hade filmkameran med och skulle filma när vi red. Kameran låg kvar i min overallsficka hela ridturen


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja