Ebbas födelsedag 14 februari

Mycket plast har flyttats idag

Stora lass ska till tippen imorgon
Ebba bjöd på smörgåstårta



takskottning


Idag har Arne haft en sadel på sig för första gången och jag har hängt på honom. Imorgon ska ha få ryttare på ryggen. Ebba har födelsedag och hon bjöd på en smörgåstårta som försvann i ett huj. Det blir en hel del ensilageplast som samlas på en sån här gård så vi har samlat ihop en massa skräp och bråte som ska till tippen. Bland annat hittade vi en gammal hink med havre och lite annat smått och gott i. Hinken låg gömd under en stor påse med lite diverse saker i. Man kan inte säga att de dött av svält precis men förmodligen av uttorkning.

 Under gårdagen och dagen har vi filmat lite igen. Tyvärr kommer filmerna huller om buller eftersom de lade sig på konstiga ställen när jag skulle redigera och det kanske säkerligen går att klippa och flytta men jag fattar inte ännu hur man gör... får träna

Hästar är ridna och tränade  bla Diva, Snaedis, Sture, Jora,  Kolskeggur och Arne. Ikväll blir det ridskola igen  och denna vecka tar vi det lugnt med mycket skritt och tränar lite på skänkelvikningar samt att få loss höfterna på ryttarna. Inte förstås att höfterna ska lossna från kroppen men väl att man ska kunna vara lika rörlig i sina höftleder som en hula hula danserska


















Här nedan ser ni filmningen som vi har gjort idag och igår. OBS  Linnea vet om att hon har för korta läder när hon rider med Diva hon har nämligen mina läder och jag är mycket kortare än henne.
På filmen verkar alla utom jag ha tappat rösterna. Ni får väl klura ut varför








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja