Sakajokiridtur för snöfräsarn och Prins.

Nu när vi äntligen har snabbare internet uppkoppling, så kan vi göra filmsnuttar härifrån Galgbacken.

Idag har jag passat på att filma lite när Cecilia Nilsson med Snaefari och Marie Nordström som red med Prins var ute och red efter Sakajokivägen.


Uterittt vinern 2011
Mer filmer kommer hädanefter lovar jag er. En del är säkert inte så bra men det kan vara roligt att se istället för stillbilder. Oftast är det ju inte heller någon superkvalite direkt.

Jag har Linnea Widmark till hjälp nu när vi håller på att rida in Diva. Hon har haft sadel och träns och tränas i volten med stopp och start. Nästa vecka blir det ridbanan. Kanske vi kan få se en filmsnutt på detta då.


Brenna


Kallare väder har vi här idag nästan - 19.  De flesta dagar försöker jag hinna rida med flera av gårdens hästar, men idag har jag hitills bara hunnit med 1. Igår var jag med hästen Brenna på ridklubben och red ridlektion för Carola. Brenna är ganska hetsig häst med mycket motor. Det var lite jobbigt att få henne att trava lite mer sansat.

Under de här torsdagsridningarna kommer jag att försöka ta med lite olika hästar från gården så de kan träna sig samtidigt att vara i ridhus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja