Midurs finaldag

En helg med ovanligt många diskningar och varningar !!

I T8 (lätt tölt) senior vann Maria Larsson (hon var på delad första plats men efter omröstning) blev hon segrare
i samma gren blev Mirja Poggats 3.a . Mirja Poggats vann dessutom V5 senior (lätt fyrgång)

I T8 ungdom var det 3 st med samma poäng Jessica JOhansson; Emma Sannelind och Johannes Emanuelsson som tävlar för Midur ( de andra är Bifrotstare). Efter omröstning blev Emma med Glitfaxi segrare och Jessica Johansson och Johannes Emanuelsson delade på en andra plats.

I T3 senior segrade Maria Nilsson (B-klass som hon rider i)
I T3 senior C-klass segrare Jenny Lindberg tävlandes för Vallholt
I T3 senior C-klass som A-K (jag) 2.a med Odda

I F2 fick Lena-Maria Öderyd Höga poäng med sitt sto Assa från Tullus. Hon fick många 5,5 och 6,0 men hon misslyckades med passläggningarna så hennes slutpoäng blev inte särskilt hög.Tyvärr visade det sig att bootsen var för tunga och hon diskades.

I F1 segrade Sylvia Huuva med DEmantur

I V2 ungdom (fyrgång) presterade Jessica och Prins en bra prestation genom att vinna B-fínalen och ta sig till A-final dä de placerade sig som 2.a, som 3.a kom en annan Bifrostare och det var Emma Östman med sin häst Bassi.

I V2 senior vann Maria Elisdotter från Norge som gjorde samma sak vann B-finale och slog sig upp på toppen med höga poäng med hästen Primus. Som 2a kom Bifrostaren Maria Nilsson med Tyr.
Här kom jag sist (4.a) jag fick problem i traven och fick 0 i galoppen, då Odda helt okontrollerat sprang som en galning i pass och sedan korsgalopp.

I V5 ungdom kom Sofie Kangas med Bassi 3.a.

Både Sofie och Jessica har fått flera 5,5 och 6,0, Både idag och igår. Sofie fick en 6,5 för sin galopp igår. Jag fick flera 5,5 och 6,0 igår speciellt. Idag fick jag 6,5 för skritten av 2 st domare.

Nu åker vi hem trötta och mätta. Det ska bli skönt att sova i egen säng
I

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja