Det är MÅNDAG MORGON , mitt huve känns så tungt

Morgon började inte bra. Tjalve sjuk med feber och imorgon kommer hans skolklass hit på besök. De får komma som planerat så får vi se vad Tjalve själv orkar vara med på.

Katten var lös i magen och det hade fastnat bajs i rumpan som han drog ut över hela köksgolvet. Jag fick jaga fatt i katten och ropa efter Tjalves hjälp. Han fick hålla i benen och svansen medan jag fick klippa och tvätta där bak.

Roligare morgon kan man ha. Nu ska jag snart ut och ge hö till alla hästarna men sitter här och funderar och bloggar. Vi har inga bilder från helgen. Det var så dåligt väder men några i vårt sällskap har fotat och filmat lite så kanske det kommer någon bild någonstans någongång. Desstuom tävlar jag för klubben Bifrost och inte för Vallholt som det felaktigt stod i speaker pappren på tävlingen.

Malins Maur är inne i Gällivare under en 2 veckors  period. Han ska vara hästsällskap och då kan Malin passa på att (passrida) och rida vanligt och ovalbana + ridhuset under denna tid. Idag åker Prins på sommarbete. Någon tid i Dokkas med sin beteskompis Amir ? en större hoppponny om jag inte har helt fel. Sedan kommer Prins att vara i Piteå på bete hela sommaren.





Efter helgen är man trött och slut och nu ska jag packa undan våra tävlingsgrejjer och rensa transporten, göra klart för skolklassen som ska hit imorgon. I kväll ska måndags gruppen ut och rida. Vi ska inspektera om det går att ta och börja med STORA ÄLVTUREN. Det måste gå att ta sig över några bäckar utan att man själv ska riskera att blöta ner sig alldeles.

Är vattnet lågt kan vi börja med den och då kan alla 777777 höra av sig så är det bara att hänga med

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja