Trecmästarinna har varit på besök


Terna vårt stora svarta sto, har jag börjat att rida igång. Hon är så fin just nu. Jag gillar henne fast hon är stor som en buss. Hon har fölet Bergelmir med ARon från Kambo vid sin sida. Han får vänta i hagen medan hans mamma tränas på ridbanan. Terna är betäckt i år med FAnnar och vi ska till sommaren få ett helsyskon till Járnsaxa.






Odda känns okey nu och har gått bra de här sista veckorna. Hästarnas sjukgymnast Maria Ömalm har varit ut idag och kollat igenom henne. Hon hade en låsning i sitt bäcken så hela korset var snett. Hon behövde verkligen behandling och då kan man undra hur hon skulle ha sett ut om jag tagit Maria att titta på henne tidigare redan i september när jag kände att något var galet med henne. Idag innan Maria undersökte henne kunde hon återigen galoppera på volter i bägge hållen. Tidigare här under hösten slog hon bara upp i tölt i ena varvet. Säkert var det bäckenproblematiken då också men att den kanske blivit något bätte av en längre tids vila och försiktigare ridning.






Nästa vecka har alla ridgrupper TREC övningar på ridbanan. Jag känner mig extra inspirerad för detta, då vi haft en svensk kvinna här under helgen som ridit TREC på Franska mästerskapen. Inte illa. Jag har fått en massa tipps och ideer av henne. Kanske hon kan komma hit i sommar och man gör en ordentlig bana så folk kan prova på denna roliga gren. Man kan vara 3-4 personer i varje lag. De 3 bästa resultaten räknas i varje moment.

Här ovan visar Wilma Oscarsson hur det ska gå till när man plockar upp en kon från hästryggen utan att ramla av.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja