Häst massage på Galgbacken


Galgbacken har haft besök av Nina hästmassör.

Några hästar gick kändes igenom och på vissa hittade man lite spänningar.

Blandannat hade någon en väldigt spänd nacke, en annan ett dåligt musklat knä. Kanske av tidigare trauma mot knäet eller ? vad vet man egentligen




Några hade sadlar som inte satt bra över deras ryggar, de visade att de var lite ömma i ryggslut och manke.



En annan ständig diskussion som vi har här på Galgbacken är HOVAR !!! och olika skoningar. Jag anser att många ponnyskor sina islandshästar. Vad menar jag med ponnyskoning. Jo de har för SMÅ hovar, de verkas ner som en liten ridskoleponny och tas ner i trakten. Nu menar jag inte att alla islandshästar ska ha jätteblaffor till hovar med jättetrakt.

Men de ska ha STÖRRE hovar än man ser på de flesta här uppe och de ska också ha en högre trakt. Många är dessutom trångskodda. Det finns flera olika verksamma hovslagare här uppe i norr och jag kan inte svara för hur alla gör för det har jag ingen aning om.

Men jag vill tillägga att på MÅNGA nästan de flesta jag sett har för små hovar till sin storlek och för låga trakter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja