En flygande ballong och en död kyckling

En vacker men lite stressig vårdag har det varit idag. Min pappa ligger inne på sjukhuset här i Gällivare, han är inte riktigt OK. Problem med sitt hjärta och har fått vätska i kroppen. Idag verkade han lite piggare och mindre svullen av all vätska, men han är långt ifrån bra ännu. Dessutom har vi haft ridkurs för Agneta Sjöberg i centerad ridning och här hemma på gården har vi haft egna ridgäster som varit på besök från Porjus.

Tjalve var med sin mormor,moster och gammelmoster på marknaden. Han fick en ballong. Den flög iväg för snöret satt inte fast ordentligt. Över hustaken steg den högre och högre i takt med Tjalves förskräckta skrik.

Här syns han med den nya ballongen som mormor var tvungen att köpa som ersättare för den som flög sin kos.








Trötta och hungriga kom vi hem på kvällen och jag skulle steka lite ägg. Vad fanns i ägget. Redan när jag spräckte ägget märkte jag att det var misstänkt mycket blod i ägget och röda blodådror som liksom ringlade sig genom gulan. Jo mycket riktigt vid närmare undersökning av ägget så ser jag att det ligger en liten kyckling där. Med ben och ögon stora som fat (nästan.)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja