Ridskolestart med många inställda grupper

Ridskolan har startat den här veckan men bara tisdagsgrupperna har kunnat rida pga att det var så kallt de andra dagarna från -20 ända till -30 grader. Huuvaligen..

Snön har vräkt ner och vi har haft och har ännu massor med snöskottning att göra.

Ingen kyckling har fötts ännu och det var för ett tag sedan 2 ägg men 1 har försvunnit och det är bara 1 ägg kvar under den ruvande hönan. Har ingen riktig koll på hur länge hon ruvat på ägget men blir det inget under den närmsta veckan så får vi ta bort ägget. Det ska ta 21 dagar. Det kan ju förstås hända att någon annan råkat vara i hönshuset och flyttat på hönan eller äggen så de första 2 gått sönder eller något sådant och ersatt med ett andra ägg. Nja jag vet inte men det finns lite olika folk som går dit ibland och ger hönorna mat och vatten ex min mamma eller Mårtens mamma och ibland även Tjalve gör sina besök i hönshuset.




Inte heller har jag hunnit rida överhuvudtaget. Både Snaedis, Bassi och Tyr har/hade jag tänkt att börja träna hårdare nu. Men men antigen snöstorm eller super kallt ute. Usch för nu har jag bara en massa oridna hästar. Det tar ett tag att få dem ok igen.

På söndag blir det hingstinsläpp i flocken igen. Nu är det 2 småkillar som vi ska anpassa in i hingstarnas värld.

Valpen som vi har den vita herdehunden är kanon ! Den lär sig allt jättesnabbt och är superklok. Visst kommer det en och annan kisspöl och bajshög på golven ibland. Men men det är ju så kallt ute..

Nu är iallafall ridbanan rymmningssäker. Höga snövallar runt den gör det omöjligt för den bråkigaste häst att fly. (om man inte smiter genom grindöppningen förstås)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja