AWARD !

Jag har fått en Award av nagnens islandshästar. Det innebär att man kan sprida information och förslag på andras bloggar som verkar intressanta till sina vänner och bekanta. Här nedan kommer infon om man gör


A. Kopiera Awarden på din blogg!

B. Länka till personen som gett dig Awarden!

C. Berätta sju intressanta fakta om dig själv!

D. Välj sju andra bloggar som du vill ge Awarden till!

E. Länka till deras bloggar!

F. Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dem en Award!

Så här kommer mitt bidrag: Jag är nog inte så intressant men lite fakta kan det nog bli i alla fall.
Sju ”intressanta” fakta om mig!


Här kommer sju fakta relaterade grejjer om mig och Galgbacken intressanta eller inte ?


1 När jag var liten tillbringade jag helger och nästan varje lov hos min farmor och
farfar. Där min ridkarriär började med en gammal stor nordsvensk häst. Men det
bästa av allt var när vi fick rida på kvigorna och tjurarna. Vi specialgjorde
slags grimma som vi satte på dem och for runt som stoll.







2)Mårten och jag gifte oss i San Fransico. Där finns en fin liten norsk sjömanskyrka.
Utanför sken solen och vädret var vackert. Bröllopet skulle ske kl 15,00. Jag satt
hos en frisör och fick håret upplagt och fixat. Där minns jag att jag satt i godan
ro och snackade med min frisör och läste i någon skvallerblaska något om den där
magra skådisen som spelade Amy MCbeal (advokaten)som just för tillfället fick mig
häpna så jag glömde tid och rum. 14,45 började Mårten se lätt stressad ut och
frågade om jag inte var klar snart. När jag fick veta vad klockan var var det bara
att hals över huvud slänga sig i bilen och köra i rasande fart genom San Fransico
till den lilla kyrkan (som tur var bara låg 1,5 km bort). Inne i kyrkan så fick
vi snabbt ta vår stora resväska och in på toaletterna. I all hast försvann våra
gamla paltor och ut kliver vi i bröllopskläderna. De var inte heller vilka kläder
som helst utan var speciellt införskaffade för dagen och gick i Vilda Västern stuk.
Senare på natten drabbades vi av en jordbävning med 5,7 på richterskalan, men det
är en annan historia.





3 Jag är allergisk mot katter, hundar och hästar. Får röda ögon och nyser när jag
drabbas





4) Jag tar alltid av mig alla strumpor/sockar den 1 maj och sätter inte på dem
igen förrän i september. Vissa år har det varit kallt....










5) Djurvän har jag alltid varit. Jag kom hem med allvärldrens djur när jag var liten
till mina föräldras stora förskräckelse. Vi hade aborrar i badkaret, Tupp i köket,
kaniner i källaren, Katter, fåglar mfl otaliga djur.



6 Färdats på många sätt har jag bla i en stekhett buss utan aircondition genom
australiens öknen i flera dagar. Hettan var uppe iöver 40 grader,
svetten rann inte bara från mig utan från varenda en som åkte i den bussen.
Ni kan tänka er stanken
Båt ute på indiska oceanen där vågorna gick höga som hus och när man blev
illamående fick man hänga sig ut över den usla relingen och klättra på en rep
stege in i ett rum med ett hål i golvet där man fick göra sina behov. Båten var
pytte liten och folk fick ligga som packade sillar brevid varandra för att få
plats. I en minibuss avsedd för 7-8 personer, med 28 personer inklämmda och
en getabock.








7 Jag älskar SEMLOR







Den här awarden fick jag av http://www.nangen.se/

Jag skickar vidare awarden till

http://www.jamilaberg.com/

http://tufftjejluktardiesel.blogg.se/

http://wp.currybus.com/

http://www.dalabergskennel.se

http://jessicalundberg.blogg.se

Jag kunde inte komma på 7 st bloggar så håll till godo med ovanstående

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja