Iris Elise Aurora

Heter en liten flicka som döptes idag i Gällivare kyrka. De stolta föräldrarna Zaff bor i en grannby Sourvanen. Elise tog allt med fattning och förblev lugn under hela cermonin i kyrkan och även under resten av tillställningen då hon med ett förnöjt leende vaggades av olika famnar under eftermiddagen.

Eftersom jag har haft värk i ryggen ett tag så fick jag idag prova på AKUPUNKTUR för första gången i mitt liv. Lena Sjötoft från Sourvanen har blivit en mästare på att hantera nålar och fick ge mig en omgång.

Efter behandlingen kändes det skönt och varmt i ryggen och just nu har jag inte längre ont i ryggen.

På förmiddagen tog jag och Amanda Kantola en ridtur genom djupsnön och for upp på berget.




Solen syntes faktiskt idag och det var så vackert ute i skogen.


Nu är det bara -1 grad och i morse var det - 21 det svänger snabbt.

Katten Kattis hade kommit hem från sin friarresa och verkar trivas bra nu när hon är hemma igen. Det borde bli kattungar under första veckan i mars

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja