Glöm inte dra handbromsen, annars kan det hända grejjer





På morgonen skjutsade jag Amanda till bussen som ska ta henne ner till Östersund.

Vi stannade till utanför OK här i Gällivare och vi bägge sprang in för att snabbhandla lite. När jag kommer ut igen ur macken så är bilen FÖRSVUNNEN.

Efter en stund ser jag hur den har rullat iväg nerför en liten backe och fastnat i en stor snöhög. Jag hade glömt att lägga i en växel eller dra handbromsen.

Stressad skyndade jag mig dit för att så snabbt som möjligt backa bort den från snördrivan utan att någon skulle hinna se det hela. Men Men där satt jag fast.

Amanda fick komma och hjälpa till att knuffa den bakåt och ner för snökanten och då gick det bra. Bilen var lös igen och verkar vara oskadad.


Här är några bilder som jag tagit under dagen.

Mårten passar på att köra bort snö med snöslungan och vår gamla traktor.

Malin och Sofie som varit här hela dagen är på väg in och värma sin mat.

Annikas föl är gulliga.

Snaedis har blivit vitare

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja