Matförgiftning




I fredags blev jag matförgiftad ! På morgon åt jag en räksmörgås och till lunch åt jag friterad kyckling. Något av det måste ha varit sämre för på kvällen fick jag frossa och mådde jätteilla. Jag fick gå och lägga mig med en hink brevid mig som min bästa vän.

Mårten har hyrt en liten liten traktor av Ramirent under helgen för att köra ut stenmaterial till hagarna och ingångarna så att det inte ska bli så lerigt på vår och höst just på dessa ställen.



Hos mina farbröder i Raatukkavaara har de slagit hö så vi har hämtat och hässjat höet här hos oss i Sakajärvi och så har de även några stora hjässor i Raatukkavaara också.




Morgonen här på Galgbacken är het och solen skiner. Det verkar bli en varm dag igen.
Det är islandshäst SM nere på Strömsholm. Länge tänkte vi åka ner och titta, men tur att vi inte gjorde det för där har vädret varit uruselt och massor av regn har öst ner.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja