Vintern har kommit

Nu har vi haft snö i över 2 veckor. Ovanligt att den ligger kvar så länge. Folk har svårt att köra på vägarna och det klagas mycket på snöröjningen. Men förmodligen har kommuner/trafikverket inte upphandlat på samma sätt som i norr. Jag gissar att här har man hoppas på en kort vinter och tycker att det inte behövs förhandlas om hur/när/var/pris på väghållning som innebär snö.
Under november har jag haft corona. Jag trodde jag hade det tidigare då mitt test visade på ett c tidigare under hösten. Men det ska förståss visa både C och T för att man ska vara positiv. Men nu i slutet av november åkte jag på det och har legat sjuk i över 1 vecka. Vi har målat om i vår övre hall. Det tar lite tid och är inte riktigt färdigt ännu, då vi ska måla guldfärg på fönsternischer och vid balkondörren. Ett varv är målat men det ska målas ytterligare 1 varv till.
I år har elen inte varit lika dyr som den var förra året tack o lov ! , för det är kallt inomhus. Vårt hus är inte speciellt isolerat. Jag tror faktiskt inte alls. Det är bara stenväggar. Hade huset stått i norra Sverige så hade man frysit ihjäl för länge sedan. Idag fyller Tjalve 19 år och vi väntar nu på att han ska komma hem, så vi får fira honom litegrann.
Gestur är december månads häst. Det blir en ny varje månad under nästa år. Gestur är född 2019 och var en av de första fölen som föddes när vi flyttat ner.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja