December

Nu är 2023 strax över. I veckan försvann mitt facebook konto samt allt på galgbacken sidan som jag lagt ut under många långa år. Facebook hävdade att jag brutit mot någon regel och plockade bort allt. Vilken regel vet jag inte kanske att jag anmälde någon porrlänk på galgbackensidan. Nu kan jag inte lägga in något där eller ens försöka att klaga. Jag har försökt få dem att ta tillbaka sitt beslut men det går inte heller då jag måste vara inloggad på min sida som inte längre finns. Jag heter nu A-k Nordvall istället på fb och galgbackensidan är som den är, med några bilder och filmer som övriga medlemmar lagt in. Jag kan inte heller lägga in nya då jag som administratör är borttagen. Inte heller får jag dem att ta bort sidan helt och hållet.
Nåja livet fortsätter. Vi har haft en lugn jul, visserligen har all snö smält bort och det har blåst kraftigt i någon dag. Anton min äldsta pojke är här nere och firar jul med oss, men han ska åka vidare utomlands inom kort.
Asta vår hund är lite krasslig igen och verkar ha ont i ett ben. Vi får nog ta henne till en röntgen för att se om det är något i höften som felar. Annars mår både hästar/katter och vår andra hund Pax bara bra.
En varg strök omkring vårt hus igen på juldagen. Jag gissar att det är samma varg som vi såg i våras då det nästan var på exakt samma ställe. Denna gång kanske 100 meter närmare vårt. Anton och jag fick givetvis på lite vargjakt och försökte spåra den lite in i de buskiga snåriga äppelodlingen brevid oss. Tyvärr såg vi den inte. På kvällarna här har vi avverkat massor av tv-serier. Vi har nog plöjt igenom de flesta på netflix mfl streamingtjänster.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja