Sorg över Galgbacken

 Julen är över och året går mot sitt slut.


Den sista tiden har mycket tråkigt hänt, som berör Galgbacken på olika sätt.

Eva Pax Isa och Snaedis


Eva Bergström som arbetat på gården under något år och haft sin häst Heimdal stående på Galgbacken har dött efter en tids sjukdom. Vi saknar henne mycket och tänker på henne och hennes anhöriga. Idag begravs Eva i Gällivare. Vi kommer att tända ett ljus för henne här nere hos oss. Vi kunde tyvärr inte få alla tider att passa med flyg hotell hyrbil för att hinna komma upp dessa mellandagar.



Mirre

Även vår gamla hund Isa har vi fått ta bort pga ålder och sjukdom. Hästen Vera som vi haft som ridskolehäst under många år innan hon såldes. Har avlivats pga en skada.

Vera i dec 2015


Huset i Sakajärvi Galgbacken har rivits helt under hösten och lastbilar/maskiner har kört bort allt material från gården här innan jul.




I mitten av december var min syster och jag upp till Gällivare några dagar. Vi var på begravning i Kalix. Det var en moster till mig som begravdes efter en mycket kort tids sjukdom. 

Jag säger bara FUCK CANCER 😩😥😥😠😡


Här i Skåne har vi haft en vit jul. Inte mycket snö kanske någon centimeter men iallafall var det tydligen rätt många år sedan sist.  Vi har ätit gott och tagit det lugnt i juldagarna.  

Jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT  2022.  Hoppas alla får vara friska och att det nya året inte blir så sorgtungt som detta år avslutades.


Kommentarer

  1. LÄS MITT VITTNESBYT

    Jag heter Kerstin Almerén från sverige, ensamstående förälder, innan min man dog, han lämnade oss så mycket skulder, jag var så förvirrad och frustrerad över hur jag skulle betala en enorm skuld. En dag när jag gick igenom internet stötte jag på ett vittnesbörd från Mariam om hur låneföretaget Albaker hjälpte honom med lånet. Så jag ansökte om ett lån på 85 000 euro i 5 år från företaget via dess post
    ( albakerloanfirm@gmail.com ). Låt världen veta vad som har gjorts för mig, till min största förvåning, på mindre än 48 timmar har mitt lån godkänts med en ränta på 2%. Nu har jag reglerat min mans skuld och startat mitt eget liv och företag. Jag uppfyllde precis mitt löfte. Så om du vill ha någon typ av lån på minst 2 %, kontakta Albaker låneföretag på hennes e-post ( albakerloanfirm@gmail.com )

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja