Nu hoppas vi på regn

 Dagarna rinner eller springer förbi i rasande takt.  Dagarna räcker inte till  allt det jag tänkt att jag ska hinna med. Ingen häst är såld än av de jag tänkt sälja. Några har mailat och bokat in provridning men sedan aldrig dykt upp.  Men vi får se de är ju alla olika hästar och i olika prisklasser.


Jag har plockat bort annonserna också förstås så de kan vara en bidragande orsak. Den enda som är ute på annons nu är Ragnarök som det verkligen tar mig emot att sälja. Men jag måste inse min begränsning. Jag hinner verkligen inte med alla och då blir hästar stående i sina hagar.



Vi har inte fått mycket regn här nere och värme och hetta trycker på. Det är bevattningsförbud och gräsmattor, växter och  hela marken skriker efter vatten. Tur att vi har egen brunn, men jag gillar inte att slösa med vattnet ändå eftersom det är bristvara.






Valpen Asta växer och växer. Hon blir gigantisk. Hoppas inte hon växer för fort och får problem med tung kropp och ofärdig benstomme. Hon är född i i mitten av februari och väger redan nu ca 25 kg.


Hunden Ísa är nu 12 år gammal. Har problem med ögonen och börjar ofta att halta lite lätt. Man ser också att hon rör sig mer långsamt än tidigare.


Vi har och har haft besök under veckan Anders och Anki Alm (Söderström) har varit på besök och kommer igen på lördag. Carro Wintzell är också här under några dagar, med Simon och Sofia. De badar och besöker roliga platser på dagarna. 


Mitt knä är inte riktigt bra ännu. Det tar tid när man är äldre innan saker läker. Men när jag gått på benen en stund, så blir det bättre. 


Drängalänga är uthyrd hela juli och augusti. Även i juni har den varit bokad många dagar.


En rolig nyhet är att min syster och hennes sambo och tonåriga dotter flyttar hit ner till Simrishamn i augusti. Hon som tidigare inte kunde fatta hur vi kunde flytta till Skåne. Nu har hon gjort en helomvändning i frågan och ändrat sig. Men innan sin helomvändning, så var de här på besök hela första och stor del av andra sommaren som vi bott här



På måndag tar både Mårten och jag vår 2a vaccindos mot covid. Den här gången blir det i Simrishamn. Den första fick vi på karolinska sjukhuset i Stockholm.


På bloggen här skriver jag inte så ofta längre. Det är mer uppdaterat på instagram únder galgbackens, vad gäller hästar och lite allmänt annat. Det som mer handlar om Skåne och vår gård hittar ni på hjälmarödsgård kivik eller hjalmarodsgard. Det finns tydligen en till hjälmarödsgård i mitten av Skåne.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja