Att ha ett mål med sin ridning

 


Att ha ett mål med sin ridning är viktigt tycker jag. Det är så himla trist med denna corona, när nästan inga tävlingar, sammankomster och kurser kan hållas.

Jag har svårt att känna någon motivation om man inte har något att se fram till som ex en tävling. Att ha häst för mig är inte bara att rida runt i skog o mark (även om jag tycker det kan vara avkopplande det också). Utan mitt mål är mer att bli bättre och bättre och kunna vara med på tävlingar. 


När vi valde att flytta neråt i landet var det delvis för att kunna träna och tävla mer. Sen kom Coronan och mycket av inspirationen tynade av. Men det kommer ju en tid efter coronan och då får vi väl försöka på nytt. Nu gäller det att försöka hålla igång hästar och ryttare, så man inte blir en soffpotatis helt och hållet.

Nu har jag anmält mig till sommarakademin hos Magnus Skúlason på Brösarpgården i juli. Det är ett delmål att se fram till tänker jag.









Vi kommer att hyra ut vår drängalänga under hösten från oktober tom april (ev från mitten av september tom mitten /slutet av maj). Huset är möblerat och med porslin mm i skåpen. Man behöver bara ta sina kläder och flytta in. Månadskostnad blir 8000 kr i månanden + el. Elkostnaden varierar förstås beroende på hur kallt det är. Vi kommer att sätta in en pelletskamin som heter lilla frö. Den beräknas hålla i 36 tim, vilket kan vara lite väl positivt tänker jag, men om man fyller den ex varje kväll så bör det ju räcka långt i alla fall tänker jag.

Känner ni någon, som kanske jobbar inom sjukvården eller skolan som skriker efter folk så kom och  hyr av oss. Huset är ca 150 kvm och har 3 sovrum.  Inga djur vill vi ha i huset. Varför inte prova på att bo här nere under en tid och se vad ni tycker. 

Här ser ni bilder


Våren är sen men nu börjar körsbärsträden att få knoppar och blomma lite försiktigt och även magnoliorna har stora knoppar som slår ut vilken dag som helst.

Vi har 1,5 km till stranden

Vi har Anki Nilsson och Dick Johansson från Ullatti här. De bor i sin husbil. I normala fall åker de till Spanien under vintern men i dessa tider har de istället valt att hälsa på oss. Vi tycker det är toppen då vi  ofta får fantastisk mat lagad av dem och de har  hjälpt oss med massor av saker. Ex städat och organiserat upp i stall och sadelkammare. Rensat buskar och sly på gården, lagat lite hagar mm.





Hexa är kvar än och väntar på att abortvirus som härjat runt om i landet ska lugna ner sig. Hon kommer att åka norrut med någon transport inom kort. Ragnar är inte såld ännu och då väntar vi istället och fortsätter att rida in och lära  honom stopp start svänga samt flytta för skänkeln med ryttare på ryggen. Sen kommer han och Flóki att få vila till de är 4 år gamla.



Idag får vi besök av veterinär Per Michanek som ska bla vaccinera några av hästarna. Vissa måste nu vaccineras 2 ggr om året. Lite svårt att hålla reda på alla vaccinationer tycker jag.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja