Redan finns det ängar som är slagna

Vi har varit upp till gården i Sakajärvi och rensat bort lite av sånt som gömts under snö. På resan genom landet såg man verkligen vilket långt land vi lever i.

Nu är vi tillbaka i Skåne och ska försöka hinna rida på lite hästar och göra lite salufilmer. Jag tänker mig att ca 10 hästar räcker att ha när vi inte har någon verksamhet än.

Vi har inte speciellt bråttom att sälja hästar och de som är ridna och mer tränade med väl separerade gångarter är nog de första att säljas tror jag.  Det är i dagsläget  Dag, Freya, Jarn och Hexa, och inom kort även Kraftur och Eir. Men vi måste hinna med alla, så man ser hur de är och vilken sorts ägare de kan passa med.

Än har jag inte hunnit rida och träna inför Coronacup. Kanske med tur att jag hinner vara med för distrikt skåne. Det beror också på om någon har tid att filma mig och helst att jag kan ta mig till en ovalbana också vore toppen.

I drängalängan börjar allt bli klart. Vi har beställt mer sängar och ska sätta upp gardiner och lite sånt när vi tvättat alla fönster och städat till lite. Bilder kommer att läggas ut på airbnb. Där finns några bilder redan

https://www.airbnb.se/rooms/38884237?location=Hj%C3%A4lmar%C3%B6d%2C%20Sverige&check_in=2020-06-14&check_out=2020-06-19&source_impression_id=p3_1590699493_uiJiCfpiNOY5eFCM&guests=1&adults=1



 Om 2 veckor får vi årets föl för i år blir det bara ett enda. Spännande att se och denna gång kan det bli en udda färg också.

2 unghingstar ska få åka till backarna i Brösarp och gå där hela sommaren. De andra ska hållas här hemmavid i olika hagar. Idag har vi flyttat om dem lite och det var ju roligt tyckte vissa att få en ny hage, medan andra blev lite upprörda över att det blev oordning i leden

Idag såg jag årets först slagna ängar. Det var inte speciellt mycket gräs som vuxit men det har också varit torrt under våren. Den här sista veckan har det vuxit snabbt och mycket


Här kommer ett urval med bilder på Dag när han busar i hagen.








lägg märke till den svarta fågeln


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja