Járnsaxa (Saxen) & Áfangis föl är fött

Ett litet sto föddes idag på morgonen. En rödblack dam stod i hagen på vingliga ben, när jag kom med morgonmaten.

 De andra hästarna var så nyfikna och ville se på underverket.  Bothildur är ett av namnförslagen som jag gillar ! eller kanske Járnvidja. Det sista passar till hennes tidigare föl Járn.




Ragnar &; Flóki som fått gå lite väl länge med sina mammor, plockades bort idag. De fick arrest och vara inne i boxar några dagar. Nu börjar livet utan mammas goda mjölk.




Under förra veckan var Eva Bergström och jag i England. Med oss var Evas 2 flickor Maja och Malin. De har bjudit Eva på resan eftersom hon nyligen fyllt år. Jag halkade med som på ett bananskal.



Vi reste runt i Cornwall framför allt och tåg sedan tåget upp mot Cotswold. Många tv-serier och filmer är inspelade i områdena som vi besökta. Birgit Jones dagbok, fader Brown mm.

På Galoppbanan får man vara elegant

Det behövs inte annars...

Tebah garden är underbart vackert. Vi har gjort en rolig film
som jag nu ska försöka klippa ihop till nått skoj.

Vi har inte missat måltiderna


En underbar trädgård hann vi besöka, men mest tittade vi på olika hus och byggnader. Gick i mysiga städer och besökte lokala pubar. Ett besök på galoppbana med hattar och fin utstyrsel hann vi också med. Vi satsade och första gången gick det inte bra. Våra hästar kom sist. Bägge två som vi trodde skulle prestera bra kom flera hästlängder bakom de andra.

Men sen lärde vi oss, och de nästa loppen vi satsade på gick vi + !!

Headland Hotel i sin prakt. Filmen The Witches är inspelad här med bla Angelica Huston

Glada miner under vackra blommor

Headland hotel rekommenderas om ni har planer på att besöka
Cornwall

Varm choklad

Här innanför bor en Earl som har ett stort landområde. Han låter inga Londonbor köpa upp  hus för att göra stugar av. Bara folk från trakten Cotswold får köpa gårdarna på hans landområde. 




Elmer har tävlat under helgen med Agnes Hyllander och vann. Ekipaget ska ner till Timrå om 2 veckor och tävla igen. Vi håller tummarna.


Elmer och Agnes fotade av Andras Fernandez

Foto Andreas Fernandez




Mitt eget tävlande får vänta lite. Jag hinner inte ens rida nu när allt ska ordnas. Halva bohaget är nere i Skåne och resten är  uppe ännu. Mycket tjorvigt kan man säga.



Tjalve ska besöka sin nya skola under nästa vecka, så vi får hoppas han får ledigt.

Jag kommer att klippa ihop en liten film från vår resa eller två filmer som ni snart ska få se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja