Ett nödvändigt ont..

In the shadow of the midnightsun heter filmen som spelas in bla här hos oss i Sakajärvi. Den är nog inte klar förrän tidigast nästa höst skulle jag tro, då de kommer tillbaka under vårvintern och filmar igen.  Här finns en teaser på en snutt från filmen..
In The Shadow of the Midnight Sun from Juan delGado on Vimeo.

Vår utbyggda hall är nu färdig och tankarna är på plats därinne. Äntligen kan vi elda i spisen igen och få ut värmen i golvslingorna och ha varmvatten i duschen.

 Under hela förra vintern var vi utan varmvatten. Gissa om grannar, föräldrar och andra var less på att ha oss duschande hos sig.






Vi rev den tidigare hall/farstun då golvet hade blivit dåligt och eftersom vi inte visste(vet) hur länge vi får bo kvar så gjorde vi inget åt det förra året. Men vi kan inte ha en vinter till utan golvvärmen i huset och varmvatten i duschen.

Ett nödvändigt ont är det att måsta bygga ut och reparera vår hall mitt i allt som ska rivas och flyttas,



Vi har haft diskussioner med Boliden om olika alternativ för vårt boende el flytt. Vi ska träffas igen den 10 december för att se om vi kan komma till en slutlig lösning.




Imorgon ska elever från Malmens friskola vara här på elevens valdag.


De 5 kattungarna växer och frodas. På bara några dagar har de blivit mycket större. Jag ska kolla ordentligt vilket kön de har. Jag tror det var 3 pojkar och 2 flickor (är lite osäker på en pojke)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja