Leriga tider

Nu börjar den leriga perioden. Hästarna är smutsiga och leriga. Tar man in och borstar dem så lägger de sig och rullar i leran igen när de släpps ut igen. Några dagars regnande har inte gjort det bättre.

Hoppas på sol och värme så torkar allt upp fort. Hästarna byter lite hagar nu och de som är värst blöta kommer att stängas av till de torkat upp i sommar.

Áfangi
Har blivit tvungen att stryka mig från tävling på söndag med både Afangi och Ragnarök.

Trist då vi har så få tävlingar här uppe. Ronette ska i allafall tävla med Bergelmir (Elmer).


Ragnarök

Elmer

Nåja det blir fler tävlingar bla en i juni. Veckorna går svindlande snabbt och en massa veckor med helger mitt i gör att man blir alldeles dagvild.
List
Jag fick välja ett föl i födelsedagspresent och valde List. Ett  litet silverskäck sto som får ta Námas plats. Vi har funderat om Náma fram och tillbaka men kom fram till att vi kan tänka oss att sälja henne till en person vi känner om vi får ta ett sista föl med henne.




List
Hästarna behöver få någon som har tid att pyssla om dem och ha en och samma ryttare under längre tid efter att de tjänstgjort i ridskolan i många år.


Idag är första dagen efter min förkylning som jag känner att jag har lite mer ork. Det blev att flytta om hästar, repa hagar, borsta hästar som nästan glömts bort i vissa hagar, fylla spån osv osv.

Nu tar jag mig en välförtjänt kopp kaffe och njuter av att kanske kanske solen tittar fram







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja