Kylan håller Norrbotten i sitt grepp

Kalla dagar och ännu kallare nätter har vi i norr.  I natt tex mätte temperaturen kring -34 nu på dagen när solen orkar sig upp är det 22 grader.


Här vilar Aegir  Járn &  Dag obekymrade om kylan

Vi här på gården har massor av tak att skotta, men vem orkar börja klä på sig för att stå och svettas på taken i denna kyla. Nää det får nog vänta några dagar.

Diva & Heid tittar på när jag kommer o fyller vatten

När det är så här kallt får vissa hagar ha höboll. Här smaskar Randalin och Freydis medan Ragnarök blänger på mig

Diva är dräktig och ska föla
i juni.




Vem mer har en häst med två huvuden ?

Ragnarök är en pigg och rolig häst att rida. 
När det är så här kallt upptäcker jag att mina fingrar inte alls vill vara med. Jag har svårt att ta loss hö och jag kan knappt hålla i ett par tyglar. INTE BRA... nåja det blir till att försöka beställa några värmehandskar.

Ni vet såna där med nått slags batteri tror jag som håller värme, alt om det finns några där man slipper ha batterier som ändå inte håller läge i denna kyla.

Äntligen börjar det bli ljusare och nästa vecka drar ridskolorna igång. Hoppas på varmare väder till dess. Vi får hålla tummar och tår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja