Grabbarna Grus önskar God jul

Dagarna växlar temperatur  nästan från timme till timme från att nyss ha varit nån minusgrad har vi idag -22 grader igen.

UMD (ungdomar mot droger) ridning nu på onsdag är fullbokad men platser finns till onsdag den 27 december kl 12.

Vi har en fasligt massa hästar som ska ridas och tränas på olika vis. Eftersom man börjar bli till åldern kommen så känns det av både i rygg och fingrar.

 Fingrarna har jag ju klämt på diverse sätt under förra året och de funkar bra vissa dagar och andra inte.

 Det beror kanske lite på vad jag använder mina händer till.


Hild och Freya ska fortsätta att grundridas efter en tids vila. Saxen ska få sättas igång. Elmer ska musklas på och Járn ska påbörjas inridning nu i vinter.



Ragnarök behövs ridas minst 5-6 dagar varje vecka och det är samma med Saxen.

Det är ju så med dessa rödhåriga ston att de inte alltid är så lätta att ha att göra med.


En filmsnutt filmade jag idag från en av hästhagarna.

På vår Facebooksida som heter galgbacken finns det även (julfilmer) med lite olika ekipage som filmas nu under denna vecka. Där kommer filmerna ut lite då och då beroende på vilka som jag hinner filma under våra korta ljusa timmar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja