Augusti är här (kristallsjukan med )

Augusti månad och varje  år känner jag mig lite sorgsen nu när sommaren i princip är över

  Låten med Janis Joplin påminner på något sätt om det bitterljuva när sommaren är till ända.














I morse när jag vaknade var jag yr och vinglig. Symptomen stämmer in på kristallsjukan som några bekanta tidigare haft. Hmm få se hur länge man får känna sig så.. Yr, vinglig och illamående.

Under helgen ska Ronette tävla med Járngrima igen nere på Strömsholm. Det är kval till SM i Gaedingakneppi. (en islänsk tävlingsform som blir mer och mer populär i Sverige) Tyvärr går SM i Skåne. Om hon lyckas kvala får vi se hur vi ska göra.

En annan Gällivarebo och medlem i samma klubb har tävlat tidigare  här uppe och lyckats kvala och vi kanske kan samåka ner isånafall, men det återstår att se.


Dag (dagur) heter vår bluphingst som vi ska anväda i vår avel nästa sommar. En högbent isabell hingst efter vår hingst
Áfangi och Divarstoet Diva (terna)

Vår herdehund Pax fick fina omdömen på utställningen.
Jag är själv novis och fattar knappt vad allt betyder.
men i höst ska vi göra ett MH test på henne

Diva är betäckt med Freyr fra hvoli och fölet kommer i juni nästa år

Ridskolan startar inom kort.. Läs mer på vår hemsida Galgbacken.com under ridskolefliken
Finns platser kvar i visssa grupper






Game of Thornes säsongen är igång. Nu kan man ligga och slappa och se vem som vinner platsen på järntronen !!!







Hrefna är betäckt med Glódafeykir fra Halakóti fölet kommer i mitten
av juni nästa år.



Lucifer är blåögd och gulsvart med en fin bläs. Hans mamma heter Odda fra pjotanda (hoppas Lusifer blir lika skoj som mamman ) och pappan heter Alsvidur fra Hleskogum som både har Thokki fra Kyrholti och Hróður frá Refsstöðum i sin bakstam. Pappan heter Kvistur fra Skagaströnd

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja