Ryggskott bättre än nackskott ?

En rolig träningshelg är över. Vi längtar redan till nästa. Men inte nog med att jag har tennisarmbåge så idag fick jag tillbaka mitt återkommande ryggskott.

Kanske vattendunkarna el något annat konstigt lyft orsakade det. Ingen aning igår lördag blåste det rätt kallt och jag var ute hela dagen. Så i morse när jag skulle knyta mina skor knäckte det till i ryggen på mig så jag blev sned som en gammal martall.

Under veckan har vi på ridskolan haft teori och veckan som kommer blir det markarbete med bommar och ovalbaneridning för ridskolan.

På dagarna ska vi fortsätta med träningen av  unghästar och om min rygg inte fixar att rida dem imorgon får de jobbas från marken ( om det går bättre återstår att se)

Mestur och Heid är 5 år och Freya är 4 år gamla iår. Vi har fortfarande Hild som ska ridas in och henne har vi inte börjat med ännu.

Hild som är en svart helsyster till Jarnsaxa ska skickas ner till Isa för inridning och träning. Vi hoppas att hon ska bli lika fin som sin syster Saxen.  Även den gigantiske Elmer ska skickas ner och kommer att säljas inom kort. Han är så himla stor mellan 152 -155 cm med stora steg i trav o galopp och hög aktion i tölten. >Men han behöver ännu stärkas i tölten och få till en bättre form innan han säljs.

Jag har aldrig någonsin sett en större islandshäst en Elmer så den som är ute efter stor islandshäst med stora rörelser snäll och fin är välkommen att höra av sig. Det kommer att komma filmer på honom inom kort, då han är lite mer tränad och riden inför försäljning.

Vi kommer att betäcka 4 ston i år. Vilka är inte riktigt bestämt ännu, det beror på vilka som ska tävlas.

Vi har en liten filmnsutt på JG som är 9 år i år och så 4 år är Freya och Heid är 5 år.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja