26 mars 2017

Ridkurs med omväxlande väder och övningar

Under helgen har vi haft ridkurs här på Galgbacken. Det var föreningen Draugur som höll kurs och deltagare/medlemmar kom ända från Luleå och Jokkmokk.

Solen sken och det var vackert vårväder på lördag. Vi fick nygräddade  våfflor med sylt och grädde. Det var ju våffeldagen. På söndag började morgonen fint och solen sken, plötsligt började det blåsa rejält och det blev snöbyar. En stund senare sken solen igen. Det fortsatte att blåsa under hela dagen och under allas ridpass, men allteftersom dagen gick så blev det ändå soligare och soligare.


Arngrim Bärsärk rullar förnöjt 


2010 vann Wilma redan sin 1.a tävling med Járnsaxa
med Evelina (storasyster) vann de år 2010s rykttävling
på Galgbacken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Maj Maj sköna Maj

Här har vi hunnit få ett föl som blev en liten silverbrun skäck. Oklart vad han ska heta. Vi får se det finns en röstningssida på facebook o...