Ridskolans sista termin har börjat

Ridskolan termin 4 har precis startat. Vi kör igång och under denna termin ska vi rida :

Wilma rider med Skrida



















 tölt och trav på böjda spår
sidvärtsförflyttningar och framdelsvändningar
tempoväxlingar¨
trav
tölt
hoppning
Repetion av Ridvägar i olika gångarter
galopparbete
ev barbacka ridning balansträning för de yngre









Avsittning med klackspark


Obs ovanstående kommer inte att vara i den  ordningen som står här ovan eftersom vi får anpassa ridlektionerna till underlaget. Vi kan ex inte köra galopp om det inte är mjukbana alt snö på  ridbanan.


Finns någon plats kvar i vuxen ridskola tisdagar kl 18.30 för vana ryttare samt, torsdagar 17,30 för de över 16 med viss ridvana.






Älvan Frost dyker upp i oktober

Nu har jag äntligen börjat kunna rida igen. Några kortare ridpass och turer har jag vågat mig på nån gång här under hösten men nu måste min ridträning igång igen.  Har en hel del hästar som ska tränas och ridas in. Vi fick göra ett uppehåll med Mestur och Heid när mina fingrar inte har fungerat men nu ska de igång.

Oktober har hitills varit en varm månad det är nog bara 2 morgnar vi har haft kring -6 grader de andra dagarna har det temperaturen legat kring 0.

Flera här på Galgbacken har beställt fina vojlockar av Caroline Wintzell. Vi fick designa dem själva och resultatet blev en hel salig blanding av de olika färgvalen.

Här är min samiska vojlock

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja