28 oktober 2016

Nu kommer Gjoska

En ny häst kommer upp nu i veckan. Den heter Gjoska fra Audholtshjaleigu och är ett bedömt sto som har mycket bra tölt och har varit med på shower i bla Finland och Sverige. Nu hoppas vi att hon är betäckt med Afangi och att vi får ett kanonfint föl efter henne nästa år.





Den här veckan har varit hektiskt med skoning av en massa hästar samt  att nästan alla sommarhagar är nedplockade förutom 2 st.











Vi förbereder oss för vintern och har broddat på hästarna och nästa vecka ska ligghallarna fyllas med nytt fräscht spån så gott vi hinner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Maj Maj sköna Maj

Här har vi hunnit få ett föl som blev en liten silverbrun skäck. Oklart vad han ska heta. Vi får se det finns en röstningssida på facebook o...