Oktober blues

Nu har jag äntligen fått något medikament till min förkylning och verkar sakta vara på väg att bli frisk.



En person ringde idag och berättade att ha kört på vår katt Ove i lördags. Det var bra gjort och då slipper man fundera så mycket på vem/vad som hände. Visst är det tråkigt att Ove är död men bra att folk berättar och vågar ta kontakt.














Det är dags att nominera oktober månads ryttare. Ni kan lämna förslag på dem till mig via facebook mail eller sms.

en oktober bild på Ronette för några år sedan.















Denna vecka har ridskolan tölt på programmet att rida bjöda spår i tölt att rida ökningar att göra nedtagningar att försöka se på passaktig resp travaktig tölt osv.

Nästa vecka blir det tempoväxlingar på schemat.



Nästa vecka har vi skollov här uppe i norr. Hoppas jag är bättre så jag orkar rida ut med lite gästgrupper under den veckan.

På kvällarna har det blivit så mörkt att vi får tända upp på ridbanan redan till första ridskolegruppen som rider 17,30. Det går fort nu dagarna blir mörkare och mörkare.

Stockholm horse show går av stapeln sista helgen i november. Fredagen den 27 november är det en fartfylld tävling i 5 gång, med fin fina 5-gångs ekipage. Många av världseliten är med och tävlar om äran.

Kanske man skulle ta och åka ner och titta. Tävlingen är på friends arena i Solna

 Yvonne Benzian har plåtat Gummi Einarsson och Sproti

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja