Jullovsridning och glöggritter i december

Drottning Kristina
Under veckan har Kristina och Ulrika styrt och regerat här på Galgbacken.

Drottning Ulrika (eleonora)
















Fast de forna svenska drottningarna har minsann ingen likhet med Ulrika och Kristina här på Galgbacken förutom sina namn.




Erica har flygit sin kos till England och jag har haft en resa ner till Hälsingland. Där jag varit på begravning.

Ebba har haft hand om ridskolan under de dagar jag har varit borta.  Under veckan har det varit kallt och bla hela vattenslangen frös till en isslang. Den gick inte att värma med värmepistol heller utan då började den att   att smälta ! En jobbig vecka när kylan slog till och det blev soppa torsk på traktorn mitt i allt elände.


Men förutom såna små missöden så löste ju sig alla problemen i allafall. De nya hästarna här på gården rids och fungerar bra. De kommer att sättas in i ridskolan lite längre fram.

Under helgen har vi ridturer både på lördag och söndag.  Glöggritterna kommer vi att köra varje advent klockan 11. Skynda att boka det finns bara 4 st helger !!

Under jullovet kommer vi att ha jullovsridning vissa dagar se vår hemsida och boka in.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja