Bifrost inomhustävling

Vår islandshäst förening Bifrost har haft en inomhustävling på Ridklubben Dundret i lördags

Jag har köpt mig en ny filmkamera så idag passade jag på att provfilma . Jag har försökt att filma alla ekipage i tölten men tyvärr tog batteriet slut mitt när de som red 4-gång började sin ridning så jag fick inte med alla och nästan inget alls av 4-gången. Där fick man lära sig något ! extra batterier med nästa gång

De hästar som utmärkte sig och som man minns så här efteråt var Prins från Äppellunde som reds av sin ägare Jessica Johansson. De vann sin klass i 4-gång och så Maria Nilssons 5 åriga vackra skäck hingst, samt Annette Forslunds bruna valack som också vann sin klass.

Helgens högsta poäng blev 5,5 till Annette Forslund om jag inte minns alldeles galet och sedan låg poängen från 3,0 - 4,5 för de allra flesta ekipagen. Några få fick poäng mellan 5,0-5,5

Resultatlista kommer säkerligen att komma ut på föreningens hemsida bifrost-norrbotten.se eller på FB sidan (Bifrost) för den som är intresserad av att veta mer.



Har haft problem med uppladdningen av filmerna så jag har fått dela in snuttarna i flera små avsnitt:
Jag hoppas att jag har alla namnen rätt på personerna som dyker upp under några snabba sekunder.

Ljusförhållande är inte de bästa i ridhuset.




 Del 1  Elisa Åhl, Ulrika Wäyrönen, Elina Palmhed, Annette Forslund och Maria Nilsson, Anna Skotte



Del 2 Veronika Karlsson, Sara Hiltunen, Malin Johansson, Sara Skum, KristinWidmark Engebro, Maria Larsson




Del 3 Maria Nilsson, Jennifer Öderyd, Linn Skum





Del 4 Maria Nilsson, Sara Skum, Emilia Gustafsson, Ulrika Wäyrönen, Annette Forslund, Kristin Widmark, Anna Skotte, Elina Palmhed








Batteriet tog som sagt slut och jag fick inte med alla.




Här hemma går jag med problem i min ländrygg som vanligt och kan inte rida upp ridstigarna i skogen som behövs vara trampade för att man ska kunna ta sig lätt fram där i alla gångarter. Mårten och Ebba gjorde slag i saken idag och tog några hästar och red iväg. Här snöar det och mer snö väntas.

Ebba ser finurlig ut har nyss fyllt år
Grattis Grattis i efterskott 


Mårten funderar om han är för gammal för
att tävla ???  A-K undrar var den berömda
passlöps tävlingen dem emellan försvann ???
















OBS KOM IHÅG ATT ANMÄLA LAG TILL TOLKTÄVLINGEN SOM ÄR PÅ LÖRDAG KL 13,00 !! SISTA ANMÄLNING ÄR PÅ TISDAG. maila till galgbacken@gmail.com  Mer info se blogg inlägg Tolktävling från januari. Plats för tävlingen meddelas onsdag...


Tolkning efter häst har tidigare varit en OS gren. Kanske vi får göra en årlig tolktävling och hejja fram olika
favorit team.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja