Tomtarnas vinterspel.

Vår 4 hjulings startmotor har gått sönder och skotern har någon del som saknas men är beställd.

Jag känner mig lite sur och irriterad för att allt strular. Men så är det väl ibland. I väntan på att delarna ska komma och grejjerna bli fixade så kör vi ut hö med traktorn.



Vilken tur att den är lättstyrd och lättkörd så tom jag kan köra den.  Här har vi haft denna säsongs kallaste dag och graderna visade på -23 under morgonkvisten.

Just nu är det nästan blida och bara -15 grader. När det är fullmåne och nätterna närmast så har åtminstone jag supersvårt att sova. Jag kan ligga vaken i timmar och fundera, vrida och vända på mig.
Ungfär så här känner jag mig som en nattuggla som
är helt blek och glåmig av sömnbrist

 Här i Gällivare har vi under helgen tomtar från världens alla hörn som kommer och besöker oss. De tävlar, leker och har annat tomteskoj för sig under några dagar. På söndag kommer vi att vara med dem uppe vid Björnfällan. Vi har ridning för barn och tomtar så välkomna dit med era barn och barnbarn.

Nästa vecka på torsdag har vi dropp inridningen inställd alltså torsdagen den 28 november. Denna torsdag imorgon och på tisdag kör vi som vanligt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja