Snabb som en vessla stack jag iväg

 Idag åkte vi till DollarStore, en affär här i Gällivare där de säljer billiga grejjer. De har allt från Schampoo till leksaker.



Vi parkerade på deras stora parkering och i bilen brevid sitter en bekant kvinna (också ägare av några islandshästar). Hon sitter och pratar allvarligt i sin mobiltelefon och brevid henne sitter en helt obekant karl.



Nåja tänker jag det är nog hennes arbetskompis, så jag trycker resolut ansiktet mot hennes bilruta och gör alldeles fula grimaser och miner. Karln stirrar förvånat på mig, för att inte säga mycket förvånat varvid kvinnan vrider på huvudet och jag ser.... jag SER..... att det är en helt främmande kvinna i bilen.







Jag kan säga att jag stack.... snabbt som ögat iväg in på affären. Så om du som var där i bilen råkar läsa det här får jag be så mycket om ursäkt... Jag trodde att det var någon helt annan person.


Här i Sakajärvi har vi kallt. Dagarna är vackra och solen skiner så vackert men det är inte utan att man nästan håller på att förfrysa sig.

Här kommer några bilder som vi tog under dagen.
Brännheta Brenna

Diva den blida

The fat gang

Hrefna  Jarngrima  Brenna

Freja den sköna

Furda skimmelskäck

Furda och Tindra trivs i snö

Hild den vackraste av de vackra

Likadana rörelser




Snörök
Freja är söt

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja