Finaldag hos Vindur

Tävlingarna i Skellefteå är slut. Annika fick över 6,?? någonting i tölt och hon strök sig i 4-gången.

Jessica Johansson blev 2a i 4-gång efter Jennifer Öderyd med hästen Halastjarna. Sofie Kangas blev 4 el 5 i samma gren.

Linnea Widmark red b-final i 4 gång och segrade med poängen 5,27 då fick hon välja att gå upp i a-final och där placerade hon sig som 3a

Cecilia Nilsson placerade sig som 3a i lätt 4-gång och Malin Johansson med Vinur vann också sin b-final och fick gå upp i A-final.

Jag har ingen resultat lista för tillfället och huvudet är fullt med olika hästar. Men de som kan nämnas att man minns mest var Halastjarnas trav, Kristall har fin tölt, Tyrs fina galopp, Lysingurs jämna höga kvalitee på sina  gångarter. Snaerfari = Bosse har otroligt fin galopp och skritt med bra aktion. Bassi fick 5,5 i alla gångarter i uttagningen förutom kort tölt 4,5. Prins den vite fina springaren med jämna starka gångarter. Han är otroligt jämn i sina gångarter och ligger mellan 5,0-6,0 just nu.

Jag var den enda deltagaren i 5-gång och strök mig ur finalen på söndag. Mina poäng var rätt dåliga och låga. Det blir till att träna med på själva passläggningarna på ovalbana. Har blivit alldeles för lite av det. I övrigt kan man säga att Odda gick bättre än Skrida denna helg.

Dessutom fick vi något fel på vår kamera så just nu kommer jag inte åt alla bilder som är tagna och vår andra fotograf Ante Skaulo har fotat över 2000 bilder under helgen så någon borde ju bli bra misstänker jag

Imorgon kommer Karin Åberg hit mitt på dagen och säljer sadlar, träns och annat smått och gott.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja