Tagen bakdel och snigelskritt

Söndag och sista kursdagen för Carro. De flesta av oss har fått träna på att rida med tagen bakdel, som inte alls var så lätt på vissa hästar visade det sig. Svårt att precisera så exakt så det inte blir sidvärtsförflyttning istället.

Bakdel ?
Bakdel ? 




Helgens kursetta med stor guldstjärna var Sofie Kangas med sin häst Bassi från Kambo. Hästen var supertrött på söndagspassen men han och Sofie gjorde allt rätt och dessutom mycket bra.

Många av oss andra fick kämpa med både form, bakdelar, snigelskritt och andra problem som uppstår när man försöker sig på att rida hästar.



Annika

Helgens bästa....

Cecilia

Ebba för vattendunk

Husse och Isa

A-K förbereder Odda för ett träningspass

Talking to me ?

Snaefari = Snöfräsaren 

Cecilia rider på sin skimmel



Tyr och Linnea 

Vinur travade och töltade fint i form
En jobbig, men rolig kurshelg är över. Vi har lärt oss mycket och fått många tankar och funderingar. Känslorna har pendlat upp och ner eftersom man gjort de olika momenten. Nu i skrivandets stund är jag så trött att jag nästan ser stjärnor. Jag kan nog garantera att alla som gått kurs sover gott inatt och inte minst vår instruktör också skulle jag tro.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag skäms än idag !

Snoppstenar !

Nuortikon Marja